19 Ocak 2010 Salı

Island Ice Tea

Sevgili kokteyl severler... Artık çok kalabalık olmasanız da orda olduğunuzu biliyorum... Çok uzun bir günlük aradan sonra tekrar sizlerleyim..

Bugün sizlerle, Long Island Ice Familyasından Island Ice Tea ile karşınızdayım. Bu da içindeki son biri iki arkadaşa kendi karar verdiğim bir içecek olduğu için bütün espritüelliğimle short island ice tea adını verecektim ancak, benden nefret etmemeniz için bundan vazgeçtim.

Küçük bir akademik araştırma sonrası, Long Island Ice Tea tarifinin dünyanın çeşitli yerlerinde farklı şekillerde hazırlandığı ve ismini, ilk defa 1970 yılında New York'da Long Island'da ismi mühiö olmayan bir barmen tarafından resmi olarak hazırlandığından ve orjinalinde renk olarak ice tea'ye benzerliği dolayısıyla "Long Island Ice Tea" olarak anıldığını buldum ve bunu siz kokteylseverlerle paylaşmak istedim.

Bunun dışında bu hazırladığım en alkollü kokteyl oldu. Bardağın büyüklüğü ve içindeki alkol oranından tırsmadım değil sayın kokteylsever. (Koca bardağın üçte ikisi %40 alkol oranlı içki dolu) Eğer benden haber alamazsan onursal yaz 911'i ara onursal telefonuna gelsin. (Bu aralar espri anlayaşım şahane değil miğ?)

İçindekiler

Bir ölçü tekilla
Bir ölçü vodka
Bir ölçü cin
Bir ölçü rom
1.5 ölçü sweet and sour mix
0.5 ölçü portakal suyu
0.5 ölçü limonlu ice tea

Nasıl yapılır?

Her zamanki gibi hepsini karıştır, buz içeren bardağa boşalt.

(Orjinal Long Island Ice Tea tarifi, portakal suyu yerine 1 ölçü Triple Sec portakal likörü ve ice tea yerine kola içeriyor. Triple Sec'im olmadığı ve Kola koymak istemediğimden böyle bir tarife yöneldim ama bu son iki içerik tamamen senin keyfine kalmış kokteylci dostum. Çok keyifli değil mi? Tam bir gönül dostu oluyorum bazen. Evet birazcık şımardım şu an. Kızanlar kızmasın.)

E hadi görüşürüz o zaman...

1 yorum: